niedziela, 6 maja 2012

Naprawa głowicy tłoka BU Guardera

Replika z objawem zjechanego tłoka trafia na szybką naprawę. Po otwarciu gearboxa ukazuję się przyczyna awarii - rozdupcona tulejka, która trzyma łożyskowanie, przykręcana za pomocą śruby do głowicy tłoka.
Gł. tłoka odpadła i trochę ucierpiała:


Wcale nie trzeba od razu wyrzucać części ;)
Naprawy dokonałem przy pomocy wkrętarki, lutownicy i pilników. Gł. tłoka należy zapiąć w uchwyt wiertła wkrętarki i na wolnych obrotach przyłożyć rozgrzany grot lutownicy tak, by uformować jednolitą na całej długości krawędź. Efekt:
Na zdjęciu widnieje głowica jeszcze przed obróbką pilnikiem, jednak kształt kołnierza podtrzymującego uszczelkę jest już OK. Po wyrównaniu nierówności, głowica działa jak nowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz